Hospital Kuks

14. července 2015 v 18:20 | Černý a Bílý páv |  Hrady a zámky
Tak jsme se byli podívat na ten s velkou slávou opravený a znovuotevřený Kuks.

V pokladně nikdo nebyl, jen zpoza přepážky bylo slyšet veselé halekání. Po chvíli čekání se objevil pokladní a ještě než nám stihl prodat vstupenky navzájem se s jiným kolegou orazítkovali.

Navštívili jsme Hospital a Šporkovskou hrobku.
Všechny okruhy dost nepochopitelně začínají před pokladnou, kde si průvodci "rozeberou" své ovečky a vyrazí na prohlídku.

Hospital: Prohlídka začala téměř sprintem kolem kostela za průvodkyní ke schodišti na druhé straně. Během prohlídky průvodkyně několikrát přerušila výklad, aby si mohla sdělit nějaké informace s kolegy, kteří procházeli kolem. Prohlídka byla "rozlítaná", tu jsme šli do kostela, odkud zase zpátky na chodbu, ven přes nádvoří do lapidária (které klidně mohlo být otevřené mimo prohlídky), zpátky přes nádvoří, na chodbu a do lékárny.

Šporkovská hrobka: Průvodce sice věděl, ale neuměl to prodat. Strašně drmolil, což v hrobce se špatnou akustikou byl velký problém.

Zahrada byla pěkně upravená, což se ovšem nedá říct o hřbitovu, který na ni navazuje.

Takže když to sečteme: + = , celkový dojem NIC MOC.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Červený páv Červený páv | 18. července 2015 v 21:50 | Reagovat

Tak jsem si přečetl vaši recenzi na hospital KUKS a s dětmi jsem se tam vypravil.
Byli jsme mile překvapeni z hezké útulné pokladny plné přeskrásných stojaté a pohledů. Pokladník působil trpělivě ač nás bylo jako kuchyně. Vybrali jsme si historický okruh a hrobku zakladatele, provázel nás sympatický, velmi mladý a vysoký chlapec.
HOSPITAL: smekáme před prací restauratorů fresek Tance smrti. Dále se nám velmi líbilo zelení se pyšnící nádvoří a zahrada plná bylinek. Děti byli nadšeny rybičkami v malé kašně s leknýny. Pohled do lapidária vyráží dech! Průvodce nám velmi poutavě představil Braunovy ctnosti a neřesti. Následné vydechnutí v kostele při zvuku Gämshornů (zvířecích rohů) nás vtáhlo do děje dávných věků. Samozřejmě mám kladný lékárnu perlu baroka!! Stojatý ve skříchních působí úžasně.
Hrobka: Do hrobky jsme pokračovali po malé pauze na wc ( děti by to nevydrželi ). Hrobka má úžasný vstupní portál a věčné světlo k ní jistě patří.
Jako mínus bych uvedl nedostatkem občerstvení. V baroku by se jistě o naše hladové žaludku a žíznivé krky postarali lépe !! :-?
Celkový dojem je velmi pozitivní - určitě je to místo kam bych pozval příbuzné a známé! :-) :-)

2 Červený páv Červený páv | 18. července 2015 v 22:00 | Reagovat

Moderní technika zklamala!!
Oprava:
Stojaté - stojatek
Kuchyně - much
Leknýny - lekníny
Kladný názor na lékárnu, perlu baroka!
Stojatý - stojatky
Nedostatkem - nedostatek
Žaludku - žaludky
:-D :-D :-D

3 Černý páv Černý páv | 20. července 2015 v 7:22 | Reagovat

[2]: Je možné, že zrovna byly nějaké erupce na slunci nebo něco podobného, prostě, že Kuks neměl svůj den. Ale na nás to zapůsobilo tak jak jsem napsal.

4 Žlutá pávice Žlutá pávice | E-mail | 28. srpna 2016 v 20:48 | Reagovat

Letos v květnu jsme s přítelem navštívili také Hospital Kuks. Pokud mám hodnotit od začátku, tak již na parkovišti nás překvapil pán, který nás nechal kolem sebe projet a po té na nás křičel, že je parkoviště plná a musíme na horní. Následně to vysílačkou tlumočil kolegyni, že tedy posílá další auto. Evidentně po rekonstrukci zbyly finance, tak byly pořízeny i vysílačky. To byla, ale jediná věc za kterou lze personálu udělit černé pírko.
Na pokladně byla velmi milá slečna ale co teprve průvodce pan Jaroslav Matějka.Při prvním pohledu jsem se trochu obávala. Přece jen mladý muž s mikinou vnitřně chlupatou a tkaničkami od bot rozdílné barvy, úplně důvěryhodně nepůsobí, ale zdání klame. Před výkonem mladého muže stálo za to jen smeknout.

Při návštěvě Kuksu, je velmi důležité si uvědomit, že se nejedná o zámek, ale vlastně o bývalou nemocnici. Ale nikdo se nemusí bát, pokud na Kuks jede jako na zámek, průvodce v místnosti s velkým modelem vše vysvětlí :)

Pro mě osobně je Kuks a vždy bude spojený s Lapidáriem a sochami od mistra Brauna. Nová bylinková zahrada přidala další kouzelný kout, ale ve výsledku si nejsem úplně jista, kam se poděly ty velké finance z tolik medializované rekonstrukce.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.