Červenec 2015

Zoo a Dinopark Plzeň

16. července 2015 v 8:00 | Černý a Bílý páv |  Ostatní
Plzeňskou Zoo jsme navštívili už podruhé a musím konstatovat, že se bohužel nic nezlepšilo. Sice ZOO má navrženo několik tras, kudy jít, ale v areálu po těchto trasách není ani stopy. Sice na každém rohu jsou rozcestníky, ale ukazují jen na "oblasti" a pavilony. A přitom by stačilo na každý rozcestník umístit barevnou šipku podle toho, kterou trasu sledujete.

Protože bylo horko měla nás zvířata na háku a líně polehávala ve stínu.

Zázemí pro návštěvníky na dobré úrovni, i když tu a tam by to nějaké vylepšení sneslo.

U vchodu jsme sice našli velkou mapu, ale malou mapičku do ruky jsme tam nedostali, tu jsme objevili až skoro na konci návštěvy v obchůdku se suvenýry.

Muzeum Škoda Auto

15. července 2015 v 12:00 | Černý a Bílý páv |  Muzea a výstavy
Na výletě s malým synovcem jsme navštívili Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi.

Krásná prezentace starých i nových "Škodovek" ve všech možných variantách.

Vřele doporučujeme také návštěvu depozitáře prototypů a závodních vozů.

Velké množství Škoda suvenýrů za přijatelné ceny v obchůdku, jeden měl co dělat odolat tolika lákadlům.

Hospital Kuks

14. července 2015 v 18:20 | Černý a Bílý páv |  Hrady a zámky
Tak jsme se byli podívat na ten s velkou slávou opravený a znovuotevřený Kuks.

V pokladně nikdo nebyl, jen zpoza přepážky bylo slyšet veselé halekání. Po chvíli čekání se objevil pokladní a ještě než nám stihl prodat vstupenky navzájem se s jiným kolegou orazítkovali.

Navštívili jsme Hospital a Šporkovskou hrobku.
Všechny okruhy dost nepochopitelně začínají před pokladnou, kde si průvodci "rozeberou" své ovečky a vyrazí na prohlídku.

Hospital: Prohlídka začala téměř sprintem kolem kostela za průvodkyní ke schodišti na druhé straně. Během prohlídky průvodkyně několikrát přerušila výklad, aby si mohla sdělit nějaké informace s kolegy, kteří procházeli kolem. Prohlídka byla "rozlítaná", tu jsme šli do kostela, odkud zase zpátky na chodbu, ven přes nádvoří do lapidária (které klidně mohlo být otevřené mimo prohlídky), zpátky přes nádvoří, na chodbu a do lékárny.

Šporkovská hrobka: Průvodce sice věděl, ale neuměl to prodat. Strašně drmolil, což v hrobce se špatnou akustikou byl velký problém.

Zahrada byla pěkně upravená, což se ovšem nedá říct o hřbitovu, který na ni navazuje.

Takže když to sečteme: + = , celkový dojem NIC MOC.

Saturnin

9. července 2015 v 12:00 | Bílý páv |  Divadla a koncerty
Včera (08.07.2015) jsme navštívili divadelní představení Saturnin, stylově uváděné na lodi Tajemství (Divadlo bratří Formanů). Možná by bylo příhodnější napsat koncertně-divadelní představení, protože celé tři hodiny (vč. přestávky) byly krásným koktejlem hudby a divadla.

Ve skvělé režii Ondřeje Havelky, se skvělými herci divadla ABC a skvělým orkestrem Melody Makers.

Viděli jsme představení už na prknech divadla ABC, ale s tímto se to nedá srovnávat. Ať už to byla atmosféra lodi, skvělá hudební produkce nebo výborné herecké vykony. Herci si evidentně celé představení užívali stejně jako publikum a Pan Režisér (seděli jsme přimo před zvukařovou budkou, odkud představení sledoval i Pan Režisér a salvy smíchu přicházely i od tamtud:-)

Prostě nezapomenutelné představení, které si nezaslouží ani jediné černé pírko (promiň Černý páve).

Snad se páni z Melody Makers nebudou zlobit, že jsme si půjčili jejich plakát.

Velké Losiny

7. července 2015 v 21:49 | Černý a Bílý páv |  Hrady a zámky
Další z našich výletů mířil na zámek Velké Losiny. Renesanční skvost severní Moravy.

Z nedostatku času jsme vyrazili jen na trasu "Vysoký renesanční zámek". Paní průvodkyně mluvila velice fundovaně a věcně . V podstatě není co vyčíst, snad jen, že toalety jsou na nádvoří, které je součástí prohlídky (takže pod zámkem) , nutno, ale dodat, že paní průvodkyně přišla o pár minutek dříve, aby si všichni stihli odskočit .

S odřenýma ušima, ale vyhrála bílá pírka: + =

Jaroměřice nad Rokytnou

7. července 2015 v 20:24 | Černý a Bílý páv |  Hrady a zámky
Tak jsme se vypravili na výlet do Jaroměřic.
Navštívili jsme Hraběcí apartmány (trasa A), prý Hostinské pokoje a kuchyně (trasa B) a Chrám sv. Markéty (Trasa C).

Trasa A: Vstupné 90,- Kč hodnotíme jako přiměřené, bohužel výkon průvodkyně byl žalostný, v expozici bylo mnoho květinových vazeb, ale až na dotaz nám bylo sděleno, že je to jakási výstava. Průvodkyně chodila zásadně jako první a ani se nenamáhala čekat na celou skupinu než začne další výklad.

Trasa B: V prostorách této trasy byla výstava "Šlechtici na cestách", průvodkyně byla zcela zbytečná, než si člověk mohl pořádně prohlédnout vystavené exponáty už tu bylo "postoupíme si dál". Z hostinkých pokojů jsme neviděli nic, kuchyně (s nově postavenými funkčními kamny) tam naštěstí byla. Průvodkyně se cítila velice dotčeně, když jsme se zeptali, jestli kama jsou opravdu funkční, protože na většině zámků se nesmí operovat s otevřeným ohněm, tak proč stavěli nová funkční kamna.

Trasa C: Opět úplně zbytečná průvodkyně, vzhledem ke špatné akustice a řemeslníkům na kúru jsme skoro nic neslyšeli, ale jedna perla se našla: Svatá Markéta byla umučena ve třetím tisíciletí.

Bílý páv

7. července 2015 v 19:20 | Bílý páv |  Obecné
Já jsem tu také.
Jsem Bílý páv a svými bílými peříčky budu vylepšovat negativní hodnocení Černého páva

Tak jsem tady

7. července 2015 v 19:16 | Černý páv |  Obecné
Tak jsem tu, já Černý páv.
Rozhodl jsme se, že budu kontrolovat úroveň kulturních institucí (hrady, zámky, muzea ...).
Za prohřešky budu rozdávat černá pírka .